Przedsiębiorco, jeśli w zeszłym roku otrzymałeś subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR 1.0, to już od 29 kwietnia będziesz zobowiązany do jej rozliczenia. Kiedy dokładnie – zależy od miesiąca, w którym otrzymałeś pomoc finansową z PFR.
Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.
Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji.
Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:
zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,
wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.
Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r. zaktualizowanym
Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0
Sprawdź jak wypełnić i złożyć wniosek umorzeniowy w ramach Tarczy Finansowej 1.0:
ROZLICZENIE SUBWENCJI PFR WNIOSEK O UMORZENIE TARCZA 1.0 DLA MIKROFIRM
ROZLICZENIE SUBWENCJI PFR WNIOSEK O UMORZENIE TARCZA 1.0 DLA MŚP
Więcej informacji na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju PFR