Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu – Partnerem Kampanii Edukacyjnej „Tygodnika Nadwiślańskiego”!

Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu z dumą wspiera kampanię edukacyjną „Tygodnika Nadwiślańskiego”, mającą na celu zwiększenie świadomości wśród seniorów na temat zagrożeń związanych z oszustwami finansowymi.

Seniorze! Nie daj się oszukać!

Przestępcy nie próżnują i co rusz wymyślają nowe sposoby zdobywania pieniędzy. Do perfekcji opanowali techniki manipulacji i usypiania czujności osób, które biorą na cel. Jednak można się przed nimi bronić – wystarczy, że uzbroisz się w odpowiednią dawkę wiedzy, a dzięki temu, gdy przyjdzie co do czego, zachowasz czujność i zimną krew. Abyś mógł skutecznie odeprzeć ewentualny atak przestępców, „Tygodnik Nadwiślański”, we współpracy z partnerami, przygotował dla Ciebie garsc niezbędnych informacji. Przeczytaj uważnie i nie daj się oszukać!

Razem dbajmy o bezpieczeństwo naszych najbliższych!

Dowiedz się, jak chronić się przed oszustami i nie dać się zwieść fałszywym ofertom. Wiedza to Twoja największa broń!

W dobie coraz częstszych prób wyłudzeń, warto wiedzieć, jak rozpoznać zagrożenia i skutecznie się przed nimi bronić.

NA PRACOWNIKA BANKU. To dość powszechna metoda oszustwa. Oszust dzwoni do danej osoby, podając się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży, „konsultant” poleca, aby jego rozmówca zabezpieczył swoje pieniądze. Tutaj wchodzą różne warianty, jak np. zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy. W ten sposób oszust ma dostęp do urządzenia swojej ofiary i tym samym konta. Następnie dokonuje przelewów, a zaraz po tym wypłaca wszystkie zgromadzone na nim środki.

– Aby ograniczyć ryzyko utraty pieniędzy należy pamiętać, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z bankiem. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie! Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presja czasu. Chroń swoje dane!

Jak ustrzec się przed kradzieżą oszczędności z konta?

  • Nigdy nie podawaj danych poufnych dotyczących Twojej karty bankomatowej.
  • Nie klikaj w podejrzane linki zawarte w wiadomościach SMS oraz e-mail.
  • Nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
  • Jeśli masz wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się i skontaktuj z bankiem.

NA BLIK. Jednym z ostatnio stosowanych przez oszustów scenariuszy jest wyłudzanie kodu BLIK. Przestępcy podszywają się pod naszych znajomych, wysyłając wiadomości lub kontaktując się telefonicznie z prośbą o natychmiastowe przesłanie pieniędzy. Aby ich prośby wydawały się bardziej wiarygodne, często wymyślają przekonujące historie, takie jak nagła awaria samochodu lub wypadek bliskiej osoby.

– W celu ochrony przed tego typu oszustwami przestrzegamy, aby nigdy nie udostępniać kodu BLIK, nawet jeśli wiadomość lub informacja wygląda na pochodzącą od bliskiej osoby. Zawsze warto potwierdzić taką prośbę, dzwoniąc bezpośrednio do bliskiej osoby, której dotyczy sytuacja.

Zachęcamy do przeczytania  całego artykułu na ten temat!

  • Jakie metody stosują oszuści?
  • Jak skutecznie chronić swoje dane i pieniądze?
  • Na co zwrócić uwagę podczas kontaktu telefonicznego lub online?

Kliknij tutaj i przeczytaj pełny artykuł:
https://tyna.info.pl/pl/797_inne/215507_seniorze-nie-daj-sie-oszukac-kampania-edukacyjna-tygodnika-nadwislanskiego.html