RODO
Ochrona danych osobowych
Inspektorem Ochrony Danych w Banku Spółdzielczym w Tarnobrzegu jest Pan Wojciech Adamczyk.
kontakt tel. +48 15 823 92 27
adres e-mail: iod@bstarnobrzeg.pl
adres: Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu, 39-400 Tarnobrzeg, ul. Sokola 12
CO TO JEST RODO?
Jest to skrót od Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych.
RODO wprowadza m. in. nowe prawa Klientów. Jednym z obowiązków administratorów, którzy przetwarzają dane osobowe jest informowanie Klientów o przetwarzaniu ich danych osobowych.
DLACZEGO BANK PRZETWARZA DANE OSOBOWE?
Bank przetwarza dane osobowe, aby prowadzić działalność bankową, na przykład prowadzić rachunek bankowy, zawrzeć i realizować umowę dotyczącą produktu bankowego typu kredyt,lokata, rachunek oszczędnościowy, rachunek ROR, czy zapewnić bezpieczeństwo środków i transakcji klientów. Bank prowadzi również działalność informacyjną o swoich usługach i produktach
CZY MOŻNA MIEĆ DOSTĘP DO SWOICH DANYCH?
Tak. Klienci mogą mieć pełen dostęp do swoich danych osobowych. Mogą również zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych osobowych, w tym zgodami marketingowymi.
KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu.
Bank odpowiada za ich przetwarzanie w sposób bezpieczny, zgodny z umową oraz obowiązującymi przepisami prawa.
W sprawach ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z Bankiem w placówkach sprzedażowych, telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu 15 822 33 00 lub z Inspektorem ochrony danych.
JAK MOŻNA SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z INSPEKTORM OCHRONY DANYCH?
Z Inspektorem ochrony danych w Banku Spółdzielczym w Tarnobrzegu mogą Państwo skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: iod@bstarnobrzeg.pl.
W JAKIM CELU BANK PRZETWARZA DANE OSOBOWE?
Dane osobowe są przetwarzane przez Bank w celu:
podjęcia działań przed zawarciem umowy oraz w celu realizacji umowy, w tym w celu dokonania badania zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego,
w pozostałych celach związanych z prowadzoną działalnością bankową, w tym wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Banku, dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzenia działalności oraz w celu sprzedaży i marketingu bezpośredniego,
gdy jest to niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym,
wewnętrznych celów administracyjnych Banku, w tym analizy portfela kredytowego, statystyki i raportowania wewnętrznego w Banku,
w celu wskazanym w treści udzielonej przez Klienta zgody.
JAKIE RODZAJE, KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH BANK PRZETWARZA?
Bank przetwarza dane związane z:
identyfikacją i weryfikacją tożsamości Klienta,
dane transakcyjne,
dane dotyczące stanu cywilnego i sytuacji rodzinnej, w tym o osobach pozostających na utrzymaniu i pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
dane finansowe lub związane ze świadczeniem usług bankowych,
dane dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej, zawodowej lub społecznej.
KTO JEST ODBIORCĄ MOICH DANYCH?
Dane Klientów mogą być udostępniane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych:
Biuro Informacji Kredytowej S.A.,
Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o.,
Związek Banków Polskich,
Ministerstwo Finansów, w tym Generalny Inspektor Informacji Finansowej,
Komisja Nadzoru Finansowego,
Biura informacji gospodarczej,
spółki Grupy BPS,
banki, instytucje kredytowe i inne upoważnione podmioty na podstawie przepisów prawa,
podmioty,którym Bank powierzył przetwarzania danych osobowych na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
CZY DANE OSOBOWE KLIENTÓW BĘDĄ PRZEKAZYWANE DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ?
Obecnie nie planujemy przekazywać danych osobowych Klientów poza Europejski Obszar Gospodarczy.
JAK DLUGO DANE OSOBOWE KLIENTÓW BĘDĄ PRZECHOWYWANE PRZEZ BANK?
Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania umowy oraz po zakończeniu umowy w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Banku, w tym dochodzenia ewentualnych roszczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a następnie zostaną usunięte lub zanonimizowane.
W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie dla potrzeb marketingu bezpośredniego produktów i usług Banku po wygaśnięciu umowy, dane te będziemy przetwarzać do czasu wycofania zgody.
JAKIE UPRAWNIENIA PRZYSŁUGUJĄ KLIENTOWI?
W związku z przetwarzaniem przez Bank danych osobowych, Klientowi przysługuje prawo do:
dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO),
do sprostowania danych (art. 16. RODO),
do usunięcia danych (art. 17 RODO),
do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
prawo do niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO).
DO KOGO MOGĘ WNIEŚĆ SKARGĘ?
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy RODO,przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
CZY PODANIE DANYCH OSOBOWYCH JEST DOBROWOLNE CZY OBLIGATORYJNE?
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże w celu zawarcia i realizacji umowy niezbędne.
SKĄD BANK MA DANE OSOBOWE?
Źródłem danych osobowych są wnioski, umowy zawarte z Bankiem, natomiast w przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osób, których dane dotyczą, źródłem danych są osoby trzecie. Wówczas Bank ma obowiązek poinformować te osoby o źródle pozyskania ich danych.
CZY MOJE DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZETWARZANE W SPOSÓB ZAUTOMATYZOWANY?
Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Profilowanie będzie polegało na ewentualnym zaproponowaniu Państwu produktów/usług lepiej dopasowanych, jednak decyzje wiążące nie będą zautomatyzowane.