REKLAMACJE
zasady składania i rozpatrywania
Zasady składania reklamacji:
1. W celu umożliwienia Bankowi rzetelnego rozpatrzenia reklamacji, Klient powinien zgłosić reklamację niezwłocznie po uzyskaniu informacji o zaistnieniu okoliczności budzących zastrzeżenia.
2. Reklamacja powinna zawierać istotne dla rozpatrywania sprawy zastrzeżenia oraz dane adresowe Klienta.
3. Klient może składać reklamację w formie:
telefonicznej – pod numerem tel:15 822 33 00
elektronicznej – na adres: reklamacje@bstarnobrzeg.pl
pisemnie – wysyłając list na adres: Banku Spółdzielczy w Tarnobrzegu ul. Sokola 12, 39-400 Tarnobrzeg
osobiście – w najbliższej placówce.
4. Bieg terminu rozpatrywania reklamacji rozpoczyna się w dniu wpływu reklamacji od Klienta.
5. Klient może składać reklamację przez pełnomocnika dysponującego pełnomocnictwem posiadającym zwykłą formę pisemną, chyba że istnieją szczególne uwarunkowania faktyczne wskazujące na konieczność zachowania innej formy szczególnej, o czym klient jest informowany na etapie zawarcia umowy.
6. Reklamacja przekazana do Banku jest rozpatrywana w sposób zapewniający wydanie niezależnego i obiektywnego rozstrzygnięcia zastrzeżenia w niej zawartego.
7. Bank udziela odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie:
1) 15 dni roboczych od daty jej otrzymania dla reklamacji, złożonej przez Klienta, związanej z realizacją Zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej;
2) 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją Zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.
8. W przypadku konieczności podjęcia przez Bank czynności dodatkowych, niezbędnych do rozpatrzenia skargi, termin o którym mowa w ust. 7, może ulec wydłużeniu do:
1) 35 dni roboczych dla reklamacji, złożonej przez Klienta, związanej z realizacją Zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa lub MasterCard;
2) 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją Zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.
9. Powiadomienie o sposobie rozpatrywania reklamacji sporządzone jest w formie pisemnej i wysłane do Klienta za pośrednictwem poczty z potwierdzeniem odbioru bądź w innej formie uzgodnionej z Klientem.
Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
Klienci Banku będący konsumentami maja możliwość zwrócenia się o pomoc do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów.
Klient od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację może również:
1) odwołać się do wyższych szczebli decyzyjnych Banku, w tym Rady Nadzorczej Banku,
2) złożyć zapis na Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego**,
3) skorzystać z instytucji Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego przy Związku Banków Polskich, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 12 000,00 zł* (informacja na stronie: www.zbp.pl),
4) złożyć wniosek do Rzecznika Finansowego** w sprawie rozwiązania sporu,
5) wystąpić z powództwem do sądu powszechnego, ze wskazaniem Banku Spółdzielczego w Tarnobrzegu jako pozwanego.
Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu dopuszcza możliwość polubownego rozwiązania sporów.
* dotyczy konsumentów
** dotyczy klientów indywidualnych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w tym wspólników spółki cywilnej oraz rolników